Vilkår og betingelser

Generell informasjon

Disse salgsbetingelsene regulerer kjøp av produkter fra Professional Services AS, Org. Nr 917 344 159, via https://happybarn.no/. Ved å legge inn en bestilling godtar du disse betingelsene.

Betaling

Betaling skjer i nettbutikken. Ved kjøp behandles betalingen av en betalingsbehandler som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa- og MasterCard-kort eller Vipps-appen. All kortinformasjon lagres i samsvar med kortselskapenes regler. Ingen betalingskortinformasjon vil bli lagret i nettbutikken. Personopplysninger behandles i samsvar med personopplysningsloven. Informasjon som kan knyttes til deg som enkeltperson vil aldri bli gitt til andre selskaper eller koblet til andre eksterne registre.

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:

  • Vipps
  • Kreditt-/debetkort (Visa, Mastercard, etc.)
  • Alle betalinger må være fullført før bestillingen behandles og sendes.
  • Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA) der det er aktuelt.

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har ansvar for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

    Levering av produktene vil skje på den måten, stedet og tidspunktet som er angitt i ordrebekreftelsen. Vi er ansvarlige for produktene inntil du overtar produktene, dvs. når du mottar produktene. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så snart vi blir oppmerksomme på dette, sammen med informasjon om når og eventuelt når varene kan leveres, eller om produktene er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens varighet, kan du, avhengig av omstendighetene, holde tilbake kjøpesummen, be om levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

  • Bestillinger behandles innen 1–2 virkedager og sendes med Bring.
  • Forventet leveringstid: 5–10 virkedager innen Norge.
  • Fraktkostnader og eventuelle tollavgifter (hvis aktuelt) vises i kassen før betaling.

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene. Bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Klager

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Happy Barn melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok varen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web.

Bekreftelse på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på mail til den mailadressen som kunden har registrert på sin «Min side». I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår/håndtering fra kjøper side ifm. retursending av varen.

Dersom du mottar en defekt eller feil vare, har du rett til å reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven.

  • Reklamasjoner må sendes inn innen to år (eller fem år for varer med forventet lengre levetid).
  • Dersom feilen var til stede ved kjøp, vil vi reparere, erstatte eller refundere varen.
  • Kontakt oss på post@happybarn.no og legg ved en beskrivelse av problemet samt bilder hvis aktuelt.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av kunde. Du har risikoen for transporten av varen tilbake til oss.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager, etter at vi mottar produktet fra deg. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

I henhold til angrerettloven har forbrukere rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen.

  • For å benytte angreretten må du gi oss beskjed via post@happybarn.no innen 14 dager, og returnere varen innen ytterligere 14 dager.
  • Produktet må være i opprinnelig stand, ubrukt og i original emballasje.
  • Kunden dekker returkostnadene, med mindre varen er defekt eller feil levert.
  • Refusjoner behandles innen 14 dager etter at vi har mottatt varen i retur.

🔹 Unntak: Angreretten gjelder ikke for:

  • Produkter som er spesiallaget eller personlig tilpasset.
  • Forseglede varer (f.eks. hygieneprodukter) som er åpnet.
  • Digitale produkter etter at nedlastingen har startet.

Tvisteløsning

Hvis en tvist ikke kan løses direkte mellom partene, har forbrukeren rett til å eskalere klagen til:

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

Personopplysninger

Vi er opptatt av å håndtere personopplysninger på en trygg måte. Se vår personvernregler for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.

Ekstraordinære forhold

Sikkerhetsakademiet er kun ansvarlig for verditap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Sikkerhetsakademiet godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Sikkerhetsakademiets kontroll, og som Sikkerhetsakademiet ikke med rimelighet kunne vente å unngå eller overvinne følgene av. Sikkerhetsakademiet er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Sikkerhetsakademiet side.

Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Happy Barn forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er Happy Barn forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den. Ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Happy Barn fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Forbehold

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer. Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

Copyright

Alt innhold på disse nettsidene er Happy Barn eller underleverandør av nevntes eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Sikkerhetsakademiet.

Kontaktinformasjon

For spørsmål angående disse salgsbetingelsene, vennligst kontakt oss:
📧 E-post: post@happybarn.no
📞 Telefon: +47 462 28 714
📍 Adresse: Blakstadlia 58B, 1386 Asker, Norge